Etentje met collega’s bij Bree 33 in Leiden!

Gisteren hadden we een etentje met collega’s. Het stond al eerder gepland, maar het kwam er elke keer niet van of werd elke keer verschoven. En dat was zelfs zo erg, dat de ene helft dacht dat het een afscheidsetentje was en de andere helft dacht dat het gewoon voor de gezelligheid was. Hoe dan ook, het restaurant was al langer geleden bepaald, want daar had ons collegaatje Masja goede ervaringen mee. Het was Bree 33 in Leiden. Op werk had ik alvast met mijn collegaatje (inmiddels goede vriendin) Bianca zitten gluren op de menukaart op de site, om alvast wat voorpret te hebben, en het zag er veelbelovend uit. Ze hanteren een concept dat elk gerecht op de kaart 10,75 euro kost en dat je een 4-gangenmenu kan bestellen voor 33 euro, niet duur, als je ziet wat voor soort gerechten er geserveerd worden. Uit werk kochten we nog een cadeautje voor het afscheid van Masja en riskeerde Bianca nog een boete doordat ik haar zonder ov chipkaart mee probeerde te smokkelen door het station :-).
Aangekomen bij Bree 33 bleken we wel een groepsmenu met een wat beperktere keuze te hebben, omdat we met zijn achten waren, maar gelukkig bleef er genoeg keuze over.
Vooraf had ik een panna cotta van Hollandaise saus met asperges, een bolletje met daslook en daarbij een kroketje van feta met een lekker dipje. Mooi opgediend en erg lekker. De foto’s heb ik met mijn telefoon genomen en zijn daardoor wat wazig.

Bree collage

Daarna kregen we het tussengerecht en had ik grietfilet met een bouillabaisse jus en een toastje met rouille en aioli, ook erg lekker. Vervolgens had ik entrecote met aardpeer met rundertong dumpling en gepofte knoflook jus, en toe hadden we als groep het dessert van de dag en dat was chocoladetaart met mangosorbetijs, mangosliertjes en suikerhaartjes.
Erbij hadden we nog wat salade en frietjes met truffelmayonaise en een lekker wit wijntje om de keeltjes te smeren.
Ik zou het restaurant zeker aanraden als je iets luxer wil eten, maar toch voor een heel aardig prijsje.
Al met al was het een super geslaagd avondje en hebben we lekker gekletst en ook heel wat af gelachen.

Manja en Kiki
Twee van mijn lieve collegaatjes; Kiki links en rechts, naast collega, tevens mijn “culivriendin” Manja.

Bieb en ik
Met mijn lieve vriendin Bianca, altijd dikke pret maar ook een lief luisterend oor.

Plaats een reactie