Romantisch weekendje weg; Enschede, Landgoed de Wilmersberg en Outlet Ochtrup

Afgelopen vrijdag begon voor Danjo en mij ons romantische weekendje. We hadden vorig jaar van mijn ouders een kasteelovernachting cadeau gekregen en de ouders van Danjo waren zo lief om op de kinderen te passen. We vertrokken richting Enschede en onderweg maakten we even een stop voor een koffietje. Eerst wilden we naar La Place, maar we parkeerden echt voor de deur van McDonalds. Na de koffieproeverij besloten we voor puur te gaan en namen daar twee espresso’s (ik ook zonder suiker en melk) met mini appelgebakjes.
Hierna was het nog even rijden naar Enschede waar we terecht kwamen bij Boekhandel Broekhuis. Ik keek daar even bij de tweedehands kookboeken en ik kon mijn ogen niet geloven, bijna alle planken stonden vol met kookboeken die ik al had of die ik graag wilde hebben. Echt bizar! De hele lading bleek daar net binnen te zijn en kwam van een kookfanaat en dit was nog maar een deel van de collectie. Ik wist me te beheersen tot drie kookboeken, twee van Valli Little van Delicious. en één van The green kitchen (travels). Ik kon ze kosteloos naar huis laten sturen dus dat scheelde zeulen. Hierna streken we neer bij één van de twee vestigingen van de Broodbode waar ze werken met ter plekke heerlijk vers gebakken krokante broodjes. Ik bestelde er één met muhammara, geitenkaas, spinazie en vijgencompote en Danjo nam een panini met roastbeef, kaas en ketchup. De mijne was erg lekker, Danjo vond die van hem wat tegenvallen, maar ik vond het wel lekker, wel zoals verwacht. Als drankje nam Danjo een smoothie met kokos en ananas en ik nam een sapje met wortel, biet, gember en appelsap, superlekker! Toe deelden we een latte en een heerlijk stuk dadeltaart met krokante koek en kokos.

Na de lunch wandelden we wat door Enschede, maar omdat het begon te sneeuwen en er waarschuwingen waren voor ijzel besloten we om 16.30u richting ons hotel te rijden, De Wilmersberg in De Lutte. Bij aankomst was het hotel prachtig en gezellig verlicht en het was een plaatje om te zien in de sneeuw. Op het bed lagen badjassen en slippers klaar en we doken voor het diner nog snel even de wellness in die we helemaal voor ons alleen hadden en die uitgebreid was. Na de wellness kleedden we ons om voor het diner. We hadden het menu du jour en begonnen met een prosecco en martini. Hierna kregen we een amuse van mousse van eigeel, oude kaas en krokantjes van varken. Als voorgerecht hadden we huisgerookte zalm met avocado en little gem, als hoofdgerecht kalfslende met heerlijke jus, biet en een krokantje van polenta en als dessert een mousse van appel, met appelconfiture en ijs. Bij het vlees dronken we een sangiovese.

De volgende dag startten we met een heerlijk ontbijt en daarna besloten we naar een Outlet in Duitsland te rijden. Rond 15.30u reden we naar Enschede om bij de Twentsche Foodhal een hapje te eten. Je kan hier niet zo zeer producten kopen, maar van verschillende eetkraampjes dingen bestellen. We aten daar bij Imli heerlijk Indiaas. We deelden een happiness plank met krokant gefrituurde gamba’s gemarineerd met een huisgemaakte gekruid beslag, tandoori kippenvleugels, gol gappas, bondaballen (hartige Zuid-Indiase gekruide oliebollen) en pappadum, geserveerd met zoete chilisaus en munt-korianderchutney en de curry combo met kipcurry, groentecurry en varkensvlees met pappadum, rijst en sla met kikkererwten. Hierna had Danjo nog trek in iets zoets, maar dat kwam er niet meer van en het was ook tijd om de kids op te halen.

 

Plaats een reactie