Uit eten bij Instock in Den Haag

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn lieve vriendin Annemiek gaan eten bij Instock in Den Haag. Instock is een restaurant dat met afgekeurde producten een dagmenu serveert. Afgekeurd omdat ze niet de juiste vorm of kleur hebben bijvoorbeeld. Je wordt welkom geheten als food rescuer, heel grappig. Voorheen wisselde het menu dagelijks, maar omdat ze tegenwoordig zeker zijn van een constante aanvoer en ook bepaalde conserveringsmethoden gebruiken hebben ze een vast keuzemenu waarbij je voor 29,50 een 4-gangenmenu kan kiezen. Als drankje bestelde ik een cassis, maar dat hadden ze niet. De serveerster bood me een alternatief aan van Fritzl en dan de rabarbervariant met koolzuur. En dat was lekker! Ik ben helemaal om, dat frisse van de rabarber en helemaal niet zoet. Op tafel werd ook een fles kraanwater gezet met reepjes appel erin. Vooraf kregen we soldaatjes brood met broccolipesto, erg lekker, we bleven er van eten. Als eerste gang koos An een koolsalade met miso en cashew, lekker maar niet heel uitgesproken. Ik had gerookte makreel dat als een salade werd geserveerd aangemaakt met mayonaise met daarop gegrilde bloemkool, die erg lekker was. Die maakte echt het gerecht, wat smaakte dat lekker die bloemkool met die grillsmaak. Daaroverheen kreeg ik bloemkooltruffel geserveerd, die als echte truffel werd geraspt. Dat was bloemkool met een donker laagje nori. Hierna moesten we even wachten op ons volgende gerecht, omdat er iets was mis gegaan, maar dat hadden we niet eens door, we hebben het toch altijd gezellig met elkaar. An had gerookte Schipholgans met hoisinsaus en ik had tempura van aubergine met radijsjes, sesamzaadjes en ook een Aziatisch sausje, echt superlekker! Hierna hadden we allebei de veggieburger van zwarte bonen, op een gebakken bapaobroodje met kaas en kimchisaus. Bij de eerste hap waren we er niet helemaal ondersteboven van, maar na verloop van tijd konden we hem toch waarderen. Erbij werd wat groentechips geserveerd en we hadden er nog frietjes met ketchup en mayo bij. We besloten bij nader inzien geen toetje te nemen, omdat we toch al best vol zaten. We namen allebei nog wel een décaf koffie, die erg lekker pittig was en waarbij we chocoladebrownies met biet kregen, ook lekker. Al met al een geslaagd avondje uit met een leuk concept.

Een gedachte over “Uit eten bij Instock in Den Haag

Plaats een reactie