Eten bij Restaurant Puur in Leiden

Donderdag had ik een gezellig uitje met collega’s. Het stond al ver van te voren gepland en we begonnen na werktijd met een escaperoom. Helaas konden we niet met de hele groep tegelijk en waren we in tweeën gedeeld. Ik zat in de tweede groep en helaas zijn we er (net) niet uitgekomen en de eerste groep wel, dus dat was jammer. Maar niet getreurd hierna stond nog een etentje gepland bij Restaurant Puur in Leiden. Ik had samen met mijn collegaatje Jiska een leuke socialdeal gevonden. Ik had nog nooit een socialdeal gedaan, maar dit klonk erg interessant. Een 4-gangendiner voor 17 euro i.p.v. 34 euro. Ontzettend scherp geprijsd dus.
Ik kende het restaurant nog niet, maar ben er weleens geweest toen het nog een andere naam had. De bediening was erg aardig en erg alert op allergieën, ze dacht echt mee.
Tot grote blijdschap van Bianca werden er om te beginnen warme broodjes op tafel gezet met kruidenboter. Hierna werden we als amuse verrast met een pannacotta van asperges met rauwe ham, erg leuk en lekker, wel net iets te zout. Hierna kregen we de voorgerechten, ik had een makreelrillette besteld met gerookte mayonaise. Dit was erg smeuiig en fris. Hierna kwam het tussengerecht, een risotto met bospaddestoelen en truffel. De risotto vond ik ietwat droog en flauw. Hoewel er op sommige plekken wat olie lag die wel erg lekker op smaak was. Als hoofdgerecht had ik het duo van kloostervarken met pulled pork en varkenshaas, die beiden erg lekker op smaak waren en de varkenshaas was heel mals. Maar we begonnen allemaal aardig verzadigd te raken. Als dessert kregen we nog een parfait van kletskop met daarbij een appelcompote met crumble, maar die heb ik niet meer op gekregen. Daarna was het helaas snel ervandoor om de bus nog te kunnen halen. Maar het was een leuk en gezellig werkuitje en heel lekker restaurant. En socialdeal ga ik vaker proberen.
Thanks voor een deel van de foto’s Manja!

Plaats een reactie