Uit eten bij Restaurant Il Delicato in Alphen aan den Rijn

Gisteren ben ik weer met mijn vriendinnen Cindy en Martine uit eten geweest. Deze keer werd het Restaurant Il Delicato in Alphen aan den Rijn. De vorige keer had Cindy een misser gemaakt met het restaurant waar ze ons naartoe bracht, maar deze keer heeft ze dat ruimschoots goed gemaakt. Wat een lekker en origineel restaurant was het, waar de kwaliteit erg hoog ligt. Ze hanteren een 8/28 formule, waarbij je een driegangenmenu kan samenstellen voor 28 euro waarbij je bij elke gang uit 8 gerechten kan kiezen.
Als voorgerecht koos ik de carpaccio van watermeloen met daarop grove zeezoutkorrels, parmaham en een mooie grote krul Parmezaanse kaas, heel lekker en verfrissend, een goede start. Als hoofdgerecht had ik vers gemaakte pasta gevuld met peer met een saus van gorgonzola boter en salie, heerlijk! Ik ben geen grote eter, maar ik heb dit toch helemaal opgegeten. Als dessert had ik een warm chocoladetaartje met een zachte kern met vanille-ijs, ook erg lekker. De borden waren ook plaatjes. Al met al een aanrader met een uitroepteken!

Plaats een reactie