Verjaardag van de mannen 2018

Na lang wachten voor de kleine man was het gisteren zover, eindelijk kon hij zijn 4e verjaardag vieren, samen met papa. Hij had er onwijs naar uitgekeken om naar school te gaan en zijn verjaardagsfeest was de kers op de taart, want hij had een aardige verlanglijst samengesteld waarop hij allemaal dingen bij de gasten had ‘besteld’. Deze keer vierden we het met een lunch en besloot ik het makkelijk te houden. Ik bereidde vrijdag alvast wat dingetjes met hulp van de meiden en Ferran. Uiteraard stonden de kidsproof knakworstflapjes op de planning en de meiden maakten ook mini saucijzenbroodjes die ze maakten met saucijzenvlees, gebakken rode uien en rozemarijn. Erg goed gelukt, alleen was het worstvlees aan de zoute kant. Verder maakte ik Indische huzarensalade, een huzarensalade op basis van aardappel en bietjes, aangemaakt met frisse ingredienten. Ik maakte ook alvast de kippengroentesoep, dus uiteindelijk hoefde ik de volgende dag niet zo veel meer te doen.


Ik ben in de ochtend eerst de laatste boodschapjes gaan doen en heb taart gehaald bij de Hema. Normaal bestellen we daar een verjaardagstaart, maar omdat Ferran appelcakejes wilde maken voor zijn verjaardag, besloten we gewone taarten te kopen. Altijd erg lekker de taarten van de Hema. Deze keer hadden we een slagroomschnitt, mokkaschnitt en aardbeienslof. Ook kocht ik vleeswaren bij de Hema, met name de rosbief, fricandeau en filet americain vinden wij altijd erg lekker.
Hierna maakte ik met Ferran nog de appelcakejes zonder ei, zo gemaakt en succes verzekerd. Tot slot bereidde ik de tomatentaart voor met pesto, mozzarella, tomaat en feta. Een succesrecept van lang geleden, makkelijk en lekker.
Verder had ik nog bieslookroomkaas, kruidenkaas, camembert, plakken kaas en rauwkost.


Als toetje na de lunch had ik een chocoladefondue waarvoor ik pure chocola smolt en met een scheutje water tot een goede dipbare saus maakte. Om in te dippen had ik marsmellows, biscuitjes, ananas, banaan en aardbeien.
Al met al was het een geslaagd feestje en zijn de mannen flink verwend. Omdat mijn ouders er niet bij konden zijn, zijn we na ons feest nog gaan after-partyen bij hen en heeft hij nog een mooie step gekregen.

DSCF3314

Plaats een reactie