Lunch bij Ron Gastrobar in Amsterdam

Gisteren werd ik door Danjo verrast met een lunch bij Ron Gastrobar in Amsterdam op de Sophialaan. De meiden waren aan het repeteren en Ferran mocht spelen bij mijn vriendin Annemiek en haar vriend Jan, superlief!
Het is een mooie lichte zaak waar je vanaf ons plekje in de keuken kon kijken.
We hadden een 3-gangen menu waarbij we uit de gerechten twee gerechten konden kiezen, die de grootte hebben van een tussengerecht en aan konden vullen met een bijgerecht. Vooraf kregen we gerookte boter met uitgebakken spekjes, ingelegde Amsterdamse uitjes en heerlijk warm brood met een krokante korst.
Hierna kreeg Danjo zijn trofie pasta met een hennen-eitje, chorizo en Parmezaanse kaas met een romige saus, erg lekker. Ik had burrata met mangohummus, gele curry en koriander, ook een goede keuze!

Hierna volgde voor Danjo de gebakken foie gras op een brioche met bietjes, rozijnen en madeirajus en ik had de krokante sliptong met beurre blanc van zuurkool. De mijne was ook weer heel lekker, maar foie gras vinden Danjo en ik toch wat sterk van smaak. Erbij hadden we frietjes van de Frietboutique met dragonmayonaise. Ondanks de formaatjes van tussengerechten merkten we langzaam aan dat het voldoende was.

Danjo sloot af met een surprise ei, een ei van witte chocola gevuld met een mousse en een citrusdooiertje op een honingnestje met alcohol-ijs dat we niet konden thuisbrengen en vergeten zijn te vragen wat het was. Ik had een appeltaartje met heerlijk vanille-ijs, daar kan toch echt verschil in zitten. Het taartje had een heerlijk gebrande karamelsmaak.

Al met al ben ik weer door Danjo verwend en hebben we heerlijk gegeten. En wat extra fijn was, was dat Ferran het ook naar zijn zin heeft gehad bij An en Jan!

Plaats een reactie