Midweekje weg, vliegtuigen, safari, zwemmen en lekker eten

We zijn weer een lekker midweekje weggeweest in de meivakantie. Deze keer hadden we een chaletje geboekt bij het vakantiepark van de Beekse Bergen met onbeperkt toegang tot het safaripark en een outdoor speeltuin. We vertrokken op maandag en gingen eerst naar het Aviodrome. Bij de reservering van het huisje zat namelijk ook een attractiepas waarmee we toegang hadden tot andere parken waaronder het Aviodrome. Het lag wat uit de richting, maar omdat het toch minder weer zou worden leek het ons wel fijn om iets leuks binnen te doen. Het Aviodrome was erg leuk en we deden er een speurtocht met de meiden en Ferran vond de vliegtuigen ook prachtig om te zien. Na een ritje in de vluchtsimulator waar Danjo en ik misselijk van werden reden we eind van de middag richting de Beekse Bergen. In de buurt stopten we nog bij de McDonalds tot grote vreugde van de kids. Dat hoort er in onze vakanties toch altijd een beetje bij. Daarna reden we door naar de Beekse Bergen en checkten we in. Het was nog best een stukje rijden tot ons chaletje, want het park ligt uitgestrekt langs het Victoriameer, erg mooi. Ons chaletje lag bosrijk en om de hoek was een klein speeltuintje. De meiden maakten meteen een vriendinnetje terwijl wij alles uitpakten. Daarna was het toch echt bedtijd.

De volgende dag ging ik op pad met Emilia om verse broodjes te halen in het supermarktje op het park. Daar krijg je altijd een lekker vakantiegevoel van. We kochten chocoladebroodjes en een stokbrood. Na het ontbijt pakten we om 10.00u de shuttlebus naar het safaripark. Het weer was wat druilerig en we vonden het ook best koud. Daarom besloten we meteen een bootsafari te doen, zodat we in ieder geval overdekt zaten. Hierna wandelden we kort in het park, maar omdat de regen aanhield stapten we snel in een bussafari die wat traag was. Na afloop renden we naar de shuttlebus en gingen weer terug naar het park om te lunchen en terwijl Ferran een dutje deed (en mama ook) gingen de meiden met Danjo zwemmen. Hierna deden we boodschappen en besloten we salade niçoise te eten met toe een lekker stukje camembert en soesjes.

De volgende dag gingen we naar speelland en omdat het weer frisjes was, was het nog lekker rustig en hadden de kids het speelpark bijna voor hen alleen. We lunchten salade niçoise leftover in het huisje en tijdens het dutje van Ferran ging ik met de meiden knutselen bij de animatie. Hierna wandelden we terug en vertrokken we om bij La cubanita te eten in Tilburg. Ik begon met een strawberry mojito en dat is ook het enige waar we een foto van hebben gemaakt, omdat we daarna zijn aangevallen op het eten. We probeerden nieuwe dingen van de kaart en de pulled pork pita’s met chipotlesaus waren erg lekker. Verder vond ik de plaatpizza met asperge, blauwe kaas en balsamicostroop ook geslaagd. Ferran was blij met zijn rauwe ham en maiskolfjes en de meiden met rauwe ham met meloen en droge worst en Phaedra had de manchego ontdekt. We sloten af met een lekker ijsje bij Intermezzo en reden weer terug naar het park.

De volgende dag besloten we naar het Sportiom te gaan waar we ook met de attractiepas gratis toegang hadden. We gingen daar naar het subtropisch zwemparadijs wat voor de meiden geweldig was met een wildwaterglijbaan, golfslagbad en glijbanen. Ferran vermaakte zich in het kikkerbadje. Na tosti’s met frietjes te hebben gegeten zwommen we nog wat en eind van de middag reden we weer terug en dropte Danjo de meiden en mij bij het safaripark waar we een stukje van de wandelsafari deden terwijl Ferran een laat dutje deed en Danjo pannenkoeken (oftewel papakoeken) bakte, ook onmisbaar op onze vakantie. Na de pannenkoeken gingen we naar de minidisco, maar dat was niet besteed aan onze muurbloemen.
De volgende dag was de laatste dag aangebroken en checkten we tegen tienen uit. We haalden eerst wat boodschapjes, waaronder Brabantse worstenbroodjes en Bossche bollen en gingen toen naar het safaripark. Daar deden we de wandelsafari en onderweg waren genoeg speeltuintjes om de energie kwijt te kunnen. Eind van de middag pakten we ook nog even speelland mee en daarna reden we weer naar Tilburg om deze keer bij Vapiano te eten. Emilia had niet zo’n trek, want was niet zo lekker, dus die bestelde een lekkere antipasti schotel. Phae had een pasta met pesto, Danjo met salami en ricotta en ik nam voor de verandering gorgonzola en walnoten. Volgende keer neem ik mijn favo weer, de gamba’s met spinazie. Toe namen we nog de mascarpone crème met aardbeien en toen zat de vakantie erop.

Al met al hebben we genoten en leuke dingen gedaan. Jammer dat het weer niet mee zat. Wat ook een nadeel van het park was, was dat je niet zo makkelijk het safaripark op en af kon gaan, omdat het toch wat ver was en je dan een shuttlebus of treintje moest pakken en gebonden was aan vaste tijden. Met de auto was ook minder omdat je bij elk bezoek een uitrijmunt moest kopen. Het was leuk om dichtbij Tilburg te zitten, zodat we in een wip lekker uit eten konden gaan.