Romantisch weekendje Brabant

Dit weekend hebben Danjo en ik, voor onze huwelijksdag, weer eens een weekendje weg met zijn tweetjes gehad, dankzij de ouders van Danjo waar de kids alle drie mochten logeren. We brachten de kids zaterdagochtend met twee auto’s bij de ouders van Danjo, omdat we onze fietsen meenamen in één auto. Hierna reden we naar Sint Michielsgestel waar we een hotelletje hadden geboekt, de Ruwenberg. Het is een groot hotel met een flink aantal hectare grond eromheen en het receptiegebouw is het oude kasteel waar het moderne hotel omheen is gebouwd. Na het inchecken stapten we op de fiets en streken neer bij Toren 4 in Sint Michielsgestel, een leuk zaakje met erg vriendelijke bediening. Danjo bestelde een hamburger met frietjes en ik had een toast met guacamole, serranoham en tortillachipscrunch.

Hierna stapten we weer op de fiets richting Den Bosch, een heerlijke fietstocht door onder andere Vught met landelijke weggetjes en mooie huizen. In Den Bosch hadden we flink dorst gekregen en ik had enorm zin in ijsthee. We belandden uiteindelijk op het terras bij Doppio waar ze lekkere ijsthee hadden met groene thee en limoen, Danjo nam een iced cappuccino en erbij, hoe kan het ook anders, deelden we een Bossche bol van Jan de Groot. Hierna wandelden we nog even Jumbo City in, een geweldige Jumbo waar je lekkere verse dingen kan kopen voor lunch, diner of gewoon tussendoor. Ik kocht er een zomerdrankje pina colada style, en ik kom zeker terug om de andere zomerse smaken te proeven, zoals watermeloen en granaatappel. We fietsten terug naar ons hotel en onderweg dronken we het zomerdrankje en Danjo een verse jus.

In het hotel koelden we lekker af in het zwembad waarna we op het terras van het hotel een drankje dronken met Bourgondische bitterballen, erg lekker! We fristen ons op voor het avondeten en sprongen weer op de fiets richting Den Bosch om na even zoeken neer te strijken bij Nonna!, een authentiek Italiaans restaurant, waar Romeinse koks de scepter zwaaien. Alleen was ik blij gemaakt met een dode mus, want op de site stond bij de antipasti porchetta, maar die was inmiddels van de kaart gehaald. Jammer! Ik zat even te dubben en ging toen voor de verse huisgemaakte fettucine al ragu, Danjo voor de capricciosa pizza en vooraf een mandje focaccia met extra vergine olijfolie, rozemarijn en zeezout. De bediening had alleen bedacht dat het hoofdgerecht pas door kon komen als het mandje focaccia ook echt helemaal leeg was. Dus toen we na een uur nog geen hoofdgerecht hadden, besloot Danjo het maar even te vragen. In het zaakje naast Nonna! werd het steeds gezelliger met aardige gabbermuziek en we besloten naar binnen te verkassen omdat het ook nogal luidruchtig publiek trok. De pizza was heerlijk en de pasta was ook lekker, maar had van mij wel iets meer zout mogen hebben. Hoewel we in eerste instantie zin hadden in een toetje, zaten we puntje bij paaltje toch wat vol. Al met al een leuke mooie zaak met goed Italiaans eten, maar de bediening kan iets beter.

Na een nacht heerlijk te hebben geslapen, konden we ’s ochtends aanschuiven voor het lekker uitgebreide ontbijt en de cappuccino was super, heerlijk pittig geroosterd, al lang niet zo’n lekkere cappuccino gehad. We namen er zelfs twee. Na het ontbijt stond een dagje sport op de planning. Op het terrein van het hotel had je namelijk verschillende sportieve faciliteiten. We begonnen met de driving range, een oefenterrein om te golfen, en dat was leuk! Ik had de smaak te pakken en we hadden het rijk voor ons alleen. Daarna gingen we binnen squashen, ook erg leuk!
Na wat afkoeling te hebben gezocht in het zwembad, vertrokken we met de auto richting Den Bosch, waar we een superlekker ijsje aten bij Davide. Ik had hazelnoot en citroen, maar Danjo was iets avontuurlijker, met citroengember en perzik, smaakjes die echt heerlijk waren. Daarna shopten we nog wat en wilden we afsluiten met wat hapjes en besloten naar Pintxjo’s te gaan. Maar die hadden helaas geen pintxos (kleine hapjes op de bar), omdat het te heet was. Daarom besloten we iets minder avontuurlijk, naar La Cubanita, te gaan omdat we wel trek hadden in tapas, en het was erg lekker.

Een heerlijk weekendje, en de kids hebben het ook heel erg naar hun zin gehad!