Oud & Nieuw 2017-2018

Na een break van twee weken ben ik er weer! De dagen tussen kerst en oud en nieuw waren aardig druk en omdat we na oud en nieuw een weekje op vakantie waren is het even niet van een blog gekomen. Op vakantie hadden we ook geen wifi, maar ik moet zeggen, dat is ook weleens lekker.
In deze blog zal ik nog kort beschrijven wat we allemaal gegeten hebben de afgelopen weken.
De dag na kerst ben ik met mijn vriendin Jacqueline een hapje gaan eten bij La Place. Ik had een biefstuk met friet en daarna sloten we nog af met een kopje cappuccino en een erg lekkere marmercake. Omdat ik een La Place klantenkaart heb, mocht ik nog een gratis taartje uitzoeken, maar omdat ik er niet zo’n trek in had heb ik een lekker chocoladegebakje voor Danjo meegenomen die erg lekker was.
De donderdag daarop gingen we met zijn vijfjes naar het Wintercircus in het theater en omdat dat pas om 18.30u afgelopen was en het nog even aftasten is zonder een middagslaapje voor Ferran, besloten we voor snel te gaan en gingen we naar de Mac.
De volgende dag stond in het teken van project ‘Koekhuisje’. Dat was me wat! Ik heb een tijd geleden een bakboek aangeschaft waar kunstwerken van taarten in staan en voor de kerstvakantie leek het me wel leuk om een koekhuisje met de kids te maken. Dat viel me alleen wat tegen. Het deeg was erg brokkelig en nadat ik me had laten verleiden om er wat water bij te doen, kwam onze bol deeg keihard uit de koelkast. Met veel gezwoeg en een paar uur verder lukte het me om alle wanden daken etc. te maken en wonderbaarlijk genoeg kwamen de koeken stevig uit de oven. Toen kon het leuke werk beginnen voor de kids die alles versierden. De witte suikerspin van het wintercircus kwam nog van pas en fungeerde als sneeuw op het dak. Ik zette het koekhuisje in elkaar en voilá, het bleef staan! En niet onbelangrijk, de koek was ook nog eens erg lekker.

De volgende dag maakte ik een receptje uit Jamie’s 15 minutes, maar omdat mijn filodeeg al wat uitgedroogd was aten we de zalm gewoon gebakken, in plaats van in filodeegpakketjes. Daar aten we couscous met een venkelsalade en granaatappelpitjes bij.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De volgende dag stond in het teken van de hapjes voor Oud en Nieuw. We vierden het bij onze vrienden Kim en Jamie en hun kindjes Jools en Leif. Ferran en Emilia maakten knakworstflapjes en Phaedra maakte tomaatjes gevuld met mozzarella en zelfgemaakte pesto. Ik maakte bowl, gevulde eieren, couscoussalade, fetaflapjes, Parmezaanse kaas koekjes met pesto en geroosterde tomaatjes, courgettedip en Indische huzarensalade. Kim had onder andere een lekkere feestcocktail, gegrilde groenten, kipvleugeltjes, hummus, brood en zoete aardappelfrietjes met avocadodip. We begonnen rond 18.00u met vuurwerk afsteken en rond 22.00u waren alle kids aan het slapen.

We hadden het niet al te gek laat gemaakt en de volgende dag stond ik om 9.00u alweer appelflappen te bakken voor bij mijn ouders.
De volgende dag vertrokken we naar Belgie naar een park bij de Haan aan zee. Daar hebben we lekker gezwommen, in de indoorspeeltuin gespeeld, gebowld, haardje opgestookt, we zijn naar Sealife geweest, naar Plopsaland de Panne en ook naar het strand. Danjo en ik hebben weer aardig wat lekkere stokbroodjes filet americain Martino gegeten, heerlijk! Verder hebben we natuurlijk Belgische frietjes gegeten. Na Plopsa hebben we in een typisch Belgisch café gegeten waar we heerlijke kaaskroketjes aten en een lekkere grote entrecote. De dag daarna zijn we naar de Kombuis in Oostende gereden omdat ze daar heerlijke mosselen zouden hebben. De meiden en ik deelden een grote portie met knoflook en room, heerlijk! Danjo had een vol-au-vent. Helaas heb ik geen Brusselse wafel meer kunnen scoren, dus die ga ik binnenkort maar lekker thuis maken met mijn wafelijzer.
Bij thuiskomst sloten we lekker af met bezorg sushi.

Een heerlijke aftrap van 2018, moge het een mooi jaar worden met veel culinaire avonturen en uitspattingen!

 

Plaats een reactie