Etentje bij Villa Augustus in Dordrecht

Gisteren zag ik na lange tijd weer mijn lieve vriendin Jacqueline. Ze woont in Brabant, dus we besloten halverwege af te spreken in Dordrecht. Het leek ons leuk om weer eens naar Villa Augustus te gaan, een heel mooi plekje aan het Wantij. Danjo en ik zijn er jaren geleden een keer heen geweest en ik heb me toen voorgenomen om ooit hier een feestje te geven. Het complex is gesitueerd rondom de oude watertoren van Dordrecht. De watertoren zelf is een hotel en in de tuin eromheen is een mooie moestuin aangelegd. Je hebt er een winkeltje, waar Danjo en ik toentertijd lekker hebben rondgeneusd. Je kan daar leuke snuisterijen en lekkere dingen kopen, zoals koekjes, taart en jammetjes. Ook kan je er groenten uit de moestuin kopen. In het restaurant kan je terecht voor ontbijt, lunch, diner en waarvoor eigenlijk niet, want je kan er ook een high tea doen of een borreltje drinken met lekkere hapjes erbij. Ik had er nog niet eerder in de avond gegeten. De sfeer van het restaurant is open en ruim, en er hangen mooie kroonluchters. Ik bestelde de steak met seizoensgroenten en rozemarijnfrietjes en Jacqueline de pizza met gorgonzola, winterspinazie en walnoot. Vooraf kregen we een mandje zuurdesembrood op tafel met een lekkere olijfolie. Mijn bord zag er mooi uit en de pizza ook, met een lekkere dunne bodem. De seizoensgroenten bestonden uit witte/roze bietjes, bladgroente, uien en bleekselderij. De frietjes met rozemarijn waren erg lekker, ik ga dat zeker ook een keer thuis maken. De smaak van de steak was niet heel uitgesproken. Ik heb ook nog meegegeten met de pizza van Jacqueline die ook erg lekker was. Ik had er persoonlijk misschien nog wat lekkere honing of balsamico overheen gesprenkeld. Toe nam ik nog een omgekeerd kweeperentaartje met een bolletje vanille-ijs dat ook erg lekker was, hoewel ik de prijs wat aan de hoge kant vond voor een stukje taart dat aan de kleine kant was. We sloten af met cappuccino die lekker pittig was.

 

Plaats een reactie