Vriendinnenweekendje weg; Amersfoort en rondje Hoevelaken

Dit weekend ging ik met mijn lieve vriendin Annemiek een weekendje weg. We doen weleens dagjes weg, maar we dachten laatst dat het ook wel relaxed was om er een nachtje aan vast te knopen. We hadden een hotelletje geboekt in Hoevelaken, maar spraken af in Amersfoort waar we meteen op zoek gingen naar een lunchtentje. An had wat tips verzameld en zo kwamen we terecht op het heerlijke terras aan de gracht van Madonna. Op het eerste gezicht lijkt de kaart niet heel origineel, maar de kwaliteit en smaak zijn zo goed dat de broodjes naar een hoger niveau worden getild. Ik had het broodje gerookte zalm met avocado, scharrelspek en gepocheerd ei waar ook nog een rozige mayonaise op zat die het al lekkere broodje nog lekkerder maakte. Soms kan gerookte zalm overheersend zijn, maar deze was echt heerlijk. An had de veggie, met de groene kruiden-kikkererwtenhummus en geitenkaas. Erbij had ik een verse jus en An een cappuccino. We zaten zo lekker dat we uiteindelijk ook nog een taartje bestelden met thee. An nam een plak bananenbrood met blauwe bessen en kardemom en ik een limoen meringue taartje. Hierna besloten we nog wat door de stad te wandelen en daarna reden we naar ons hotelletje in Hoevelaken en relaxten we wat in het hotel.

Om 20.00u reserveerden we een tafeltje bij Sally’s Indonesian Kitchen. We bestelden een menu met verschillende gerechten en als voorgerecht kregen we een soto ayam, die erg smaakvol was, hoewel ik er nog wel wat extra zout aan toevoegde. Het hoofdgerecht werd mooi opgediend met een torentje rijst in het midden waaromheen de gerechten lagen. De gerechten vielen mij wat tegen en vond ik wat flauw van smaak, maar ik ben uiteraard wat kritisch als het om Indisch eten gaat. Toe kregen we thee met spekkoek die lekker zacht en smaakvol was. Al met al een mooie zaak met vriendelijke bediening, maar het eten viel me tegen.

Hierna wilden we een uitdaging aangaan door zonder navigatie naar het hotel te rijden, maar toen we een omleiding tegen kwamen, bleek dit toch iets te hoog gegrepen. Met navigatie belandden we uiteindelijk tegen 23.30u bij ons hotel, helaas te laat om nog naar de wellness te kunnen.
De volgende ochtend sliepen we tot 8.30u uit en gingen we ontbijten. Het was een lekker uitgebreid ontbijtbuffet en we tafelden nog lekker lang na tot ongeveer 11.30u.

We waren wat aan het inkakken na het uitgebreide ontbijt, maar uiteindelijk besloten we een wandeling te maken van 7 km in de omgeving van Hoevelaken en dat was heel leuk. Het was ontspannend en onderweg konden we lekker kletsen, alsof we dat nog niet genoeg hadden gedaan.

Helaas was de theeschenkerij halverwege de route niet open, dus uiteindelijk waren we opgelucht toen we rond 15.00u weer bij het hotel kwamen en we even naar het toilet konden. We lunchten in het hotel nog met broodjes met gesmolten brie en walnoten en toe kregen we nog een ‘Bilderbergje’ (carrotcake) van het huis. Inmiddels was het alweer 16.30u en was er een eind gekomen aan ons heerlijke weekendje weg. An ging met de trein naar huis en ik met de auto nadat we elkaar een lekkere afscheidsknuffel hadden gegeven. Dit gaan we zeker vaker doen!

 

 

Plaats een reactie