Zaterdaglunch; paprikasoep van de barbecue en focaccia met olijven, kappertjes en oregano en geitenkaas, rozemarijn, vijgenchutney en chilliflakes

Afgelopen zaterdag was ik de hele ochtend vrij om me even lekker uit te leven in de keuken. Ik besloot zelfgemaakte focaccia te maken, naar een recept van Annabel Langbein. Het recept is voor twee focaccia’s met olijven, kappertjes en oregano, maar ik heb er één met geitenkaas, rozemarijn, vijgenchutney en chiliflakes gemaakt. Verder wilde ik de barbecue aansteken om paprikasoep te maken. Normaal barbecue ik alleen in de zomer bij lekker weer, maar waarom niet in de winter? Onze vrienden Kim en Jamie doen dat heel vaak het hele jaar door en hebben ook een blog met al hun outdoor cooking avonturen. Het zonnetje scheen heerlijk en het had wel wat om buiten bezig te zijn met de barbecue, iets gezelligs, een soort open haard sfeertje. Het resultaat was ook een erg lekker soepje, hoewel Danjo de geroosterde smaak niet helemaal kon waarderen.

Plaats een reactie