Hoera, de 7e verjaardag van onze lieve meisjes!

Afgelopen zaterdag was het zover, onze twee meiden werden 7 jaar, wat vliegt de tijd, heel cliché, maar toch echt waar! Uiteraard waren ze er al weken, zo niet maanden van te voren mee bezig en waren we druk in de weer geweest met het bedenken van traktaties, invulling van het feestje en natuurlijk het eten voor het ‘grote mensen feest’. Phaedra zou de vrijdag voor hun verjaardag trakteren en Emilia de maandag erna, zodat ze allebei hun eigen traktatie hadden en hun eigen middelpuntmoment. Phae wilde na wat rondneuzen op pinterest chocoladelepels trakteren, gekleurde lepels gevuld met gesmolten pure chocola, versierd met eetbare decoratie dingetjes en Emilia koos voor koptelefoontjes van oreo koekjes, een zure mat tussen de oortelefoontjes, een snoertje van dropveter en een dummiedoosje als mp3-spelertje. Ik heb er eigenlijk geen omkijken naar gehad, voor het grootste deel hebben ze zelf hun traktaties gemaakt. Voor de juffen en meesters hadden we een mandje vol met paaseitjes.


Voor het grote mensenfeest had ik dit jaar een Amerikaans thema bedacht. Uiteraard begonnen we eerst om 16.00u-16.30u met een verjaardagstaart van de Hema. Daarna was het aanpoten en gelukkig kreeg ik hulp. Het was met name fijn dat Jamie hielp met barbecue-en, want daar ben ik niet zo’n ster in en hij wel. We serveerden insanity burgers van Jamie Oliver en hotdogs waarbij ik stokbrood gebruikte belegd met varkenschipolata’s van de barbecue met zuurkool, gebakken uitjes en sausjes. Daarbij hadden we cripsy chicken wings waarvoor ik mijn recept voor de krokante kipjes gebruikte. Ik had er een coleslaw bij gemaakt met spitskool, appel, wortel, rode ui en een lekkere dressing, een tomatensalade met gemengde salade, tomaten, avocado, gorgonzola en ei, met een knoflookdressing, maiskolven van de barbecue, een mac ’n cheese van Jamie Oliver, maar die viel wat tegen en een potatosalad, met krieltjes in de schil, rode ui, kruidjes en een dressing. Als dessert maakte ik sundays met vanille-ijs, brownie met amandelen en daaroverheen frambozensaus of karamelsaus (zonder zeezout), een big hit! Voor bij de koffie had ik zelf donuts gemaakt, die ik aan veel mensen mee naar huis heb gegeven, omdat ze de koffie niet redden. We hadden donuts met kaneelsuiker en met een laagje pure chocola, versierd met suikerdecoratie. In alle hectiek heb ik geen foto’s gemaakt en heeft Danjo er maar een paar weten te schieten. Maar al met al was het een geslaagd feestje.

Plaats een reactie