Ladies Night

Vorige week was ik jarig en dit jaar vierde ik mijn verjaardag anders. Normaal deed ik één groot feest waarbij ik zowel familie als vrienden uitnodigde, maar dit jaar besloot ik alleen mijn vriendinnen uit te nodigen voor een ladiesnight, zodat ik wat minder tijd bezig ben met voorbereiden en rennen op de verjaardag zelf en wat meer met mijn vriendinnen kon kletsen. Danjo was onze ober, dus dat was ook een zorg minder. Uiteraard had ik me voorgenomen om het simpel te houden, maar uiteindelijk begon het toch te kriebelen en maakte ik een lijstje met wat hapjes. Ik schrapte er ook weer een paar en uiteindelijk was het precies goed. Ik had wat gegoogeld om op ideeen te komen. We begonnen met een taartje en ik had een makkelijke banoffeetaart gemaakt, die ik al eerder had gemaakt. Deze is met een bodem van digestivebiscuitjes, karamel, banaan en tot slot slagroom.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sommige vriendinnen namen nog een tweede kopje thee, maar ik begon toch alvast wat hapjes te serveren. Ik had bladerdeeghapjes met zelfgemaakte pesto, gevulde eieren met avocado, carpaccio wraps, zelfgemaakte gewone en pittige hummus met rauwkost, een vleeswarenplateau, camembert uit de oven met dipstickjes en met roomkaas gevulde pepadews. Uiteindelijk ben ik vergeten om truffelpopcorn te maken, terwijl ik het boteroliemengsel daar al klaar voor had gemaakt. Ik had ook nog blini’s met warmgerookte zalm en dillesausje gepland staan en ovenhapjes, maar dat werd toch iets te veel.
Al met al was het een gezellig avondje, dus deze opzet is zeker voor herhaling vatbaar!

 

Plaats een reactie