Uit eten bij Just meet in Leiden

Gisteren ben ik met mijn lieve vriendin Annemiek gaan eten in Leiden bij Just meet. Ik heb er al een keer eerder gegeten, maar toen had ik me laten verleiden door een mager stuk vlees en nu wilde ik een herkansing met een vetter stuk vlees. Het restaurant zit in een mooi pand aan de Breestraat in Leiden en is stijlvol strak en warm ingericht. De bediening verleent topservice en legt uitgebreid uit wat voor stukken vlees er op de kaart staan. Je kan kiezen tussen stukken vlees die in de rijpkast hebben gehangen en daardoor een vollere smaak krijgen en stukken vlees die niet in de rijpkast zijn gehangen. Annemiek ging voor een Tri-Tip, als ik het goed onthouden heb, een stuk van de schouder met een mooi vetkapje en ik ging deze keer voor de rib-eye roll uit de rijpkast. Nadat we besteld hadden werden de stukken eerst aan tafel geshowd, erg leuk. Qua bereiding kan je kiezen uit een bereiding op houtskool of in de pan met ganzenvet, rozemarijn en tijm. We gingen allebei voor de tweede optie en wilden het vlees medium gebakken. De stukken vlees werden opgediend met frietjes met mayonaise en een salade. Ze hadden de goede gaarheid en ik vond mijn stuk vlees deze keer lekkerder dan laatst. Het versloeg alsnog niet mijn eigen bereide rib-eye van een paar weken geleden. Helaas proefden we niet zo goed de bereiding in ganzenvet met de kruiden. Misschien dat ik een volgende keer toch maar eens voor de bereiding op de houtskoolgrill ga. Als dessert nam An een chocoladehazelnoot dacquoise en ik een panna cotta met mandarijnencompote en mandarijnenijs. Allebei lekker, maar niet heel bijzonder. We sloten af met een theetje.
Voor deze gelegenheid heb ik just the meet op de foto gezet (of eigenlijk An).

Plaats een reactie