Uit eten bij Soso in Zoetermeer

LogoIn Zoetermeer zijn wat nieuwe restaurantjes geopend en vorige week was het restaurantweek. We besloten onze oppas te vragen en gingen vrijdag uit eten bij Soso, zoals op hun site staat, een Zuid-Amerikaans restaurant met een Surinaams Javaanse twist. De menukaart bestaat uit lekkere voorgerechtjes, waarvan een aantal dingen worden bereid in een houtskooloven. De hoofdgerechten zijn verschillend, van een lekkere steak tot een moksi meti en roti. Er staan ook enkele exotisch getinte toetjes op de kaart. We begonnen met een lekkere cocktail, ik nam er één met o.a. passievrucht en limoen en Danjo nam er één met ginger beer, die best sterk was. Danjo besloot voor het menu van de restaurantweek te gaan, als voorgerecht had hij een saoto, als hoofdgerecht mixed grill uit de hootskooloven met spare-ribs, buikspek, picanha en kippenvleugeltjes en als toetje had hij een exotisch dessert. Ik zat te twijfelen tussen de roti met kippenpoten en de pom tayer, uiteindelijk ging ik voor de roti. We deelden een beetje Danjo’s soep en die was lekker. Hij kon een klein beetje extra zout gebruiken, maar verder was hij goed gevuld. Mijn roti van kip kon ook wat zout gebruiken, maar verder was het een royale portie van drie kippenpoten, aardappelen en kousenband, die wel lekker op smaak was. De rotiplaat erbij was lekker vers en zacht, het eitje was ook lekker goed gaar en de sambal was lekker pittig. Ik vroeg er nog wel wat zuur bij, dat vind ik altijd wel lekker. Danjo’s kippenvleugeltjes waren iets aan de zwarte kant en toen hij dat meldde kreeg hij twee kippenpoten die erg lekker waren. Het toetje bestond uit een roze pannenkoek, gevuld met gula djawa en kokos en nog een soort puddingtaartje. We kunnen wel zeggen dat we lekker hebben gegeten voor een leuk prijsje. De bediening was ook erg aardig. Ik kom zeker nog eens terug om de pom te proberen.

Plaats een reactie