Uit lunchen bij Di Niente in Zoetermeer

Afgelopen woensdag was het moonlightbraderie in het oude dorp en ben ik met mijn moeder en Ferran daarheen gegaan. Mijn ouders wonen sinds kort om de hoek bij het oude dorp, dus het is een klein wandelingetje daarnaar toe. We besloten voor de lunch neer te strijken op het kleine terrasje van Di Niente, een Italiaans delicatessenzaakje. Het is een superleuk klein zaakje dat verschillende Italiaanse producten biedt, zoals koffie en marmelades, maar je kan ook lekkere pasta’s meenemen, voor een leuk prijsje. Wij besloten een broodje te nemen voor de lunch en namen beiden de Di Niente, met pesto, gegrilde aubergine, buffelmozzarella en tomaat. Ik had een ciabatta verwacht, maar we kregen een heerlijke dunne focaccia met een krokant korstje met Italiaanse kruiden. De pesto was superlekker en de gegrilde aubergine goed op smaak. Samen met de mozzarella en tomaat een heerlijk geheel. We zaten te genieten in het inmiddels doorgebroken zonnetje. We hadden wilde plannen, want we wilden als toetje tiramisu nemen met een cappuccinootje, maar dat redde ik niet meer, omdat ik weer naar huis moest voor de meiden. We besloten nog wel het gebak van de dag mee te nemen, een citroentaart. Die hebben we lekker ’s avonds bij de thee gegeten. We komen hier zeker nog een keer terug om de andere broodjes, pasta’s en koffie te proberen.

Plaats een reactie