8e verjaardag van de meiden

Afgelopen zondag was het eindelijk zover, Phaedra en Emilia waren jarig en daar waren ze vanaf dat de kerst voorbij was, al mee bezig. De outfits werden bedacht, traktaties, invulling van het grote mensenfeest en kinderfeestje. Vrijdag trakteerde Phaedra en ze had op internet snoepijsjes gezien, ijshoorntjes gevuld met snoepjes en marshmallows. Ze zagen er leuk feestelijk uit. We waren vergeten om cake te kopen, dus ik maakte nog snel een naturelcake, uit het boek home baked van Yvette van Boven.

Vrijdag maakte ik alvast erwtensoep voor het grote mensenfeest van de volgende dag. Phaedra en Emilia hadden gekozen voor een lunch, zodat ze met de uitgenodigde kids buiten konden spelen en dan werd het erwtensoep met sandwiches. Ik besloot de sandwiches vers te maken, omdat ik anders misschien sandwiches moest weggooien en ook omdat ze dan lekker vers zouden zijn. Al met al was dat nog meer werk dan ik dacht en werkte dat ook niet heel vlot, omdat ik tussendoor snijplanken en messen die ik gebruikte om de sandwiches te maken moest wassen. Maar al met al waren de sandwiches lekker. We hadden een sandwich met gerookte zalm en roomkaas met dille en kappertjes, erg populair, de filet americain martino, met pittige saus, uitjes en augurk, ook erg populair, de gewone filet americain met ei, die niet besteld is, de eiersalade met rauwe ham en rucola, die ook niet besteld is. En ik had de eiersalade nog wel zelf gemaakt! De sandwich tonijnsalade, redelijk populair, de kip, mayonaise en sla, de komkommer, bieslookroomkaas en ham en de humus, avocado en tuinkers. Voor de kids die niet van sandwiches hielden had ik nog broodjes knakworst en krentenbollen. Helaas ben ik een slechte plogger geweest, want ik heb dus geen enkele foto van de sandwiches!De volgende dag waren de meiden echt jarig en maakten we in de ochtend de traktatie van Emilia, snoepsushi, ook zelf gevonden op internet. Ik maakte het samen met de drie kids en in de middag maakte ik met Emilia nog een marmercake voor de juffen en meesters. Deze keer uit het boek Heel Holland bakt.

Plaats een reactie