Crêpe feestje met zelfgemaakte cider

Een tijdje geleden heb ik samen met Danjo zelf cider gemaakt. In Bretagne wordt traditioneel cider gedronken bij crepes en hartige crepes (galettes van boekweitmeel). Daarom hield ik vandaag een crêpe feestje met mijn ouders om de cider te proeven. Ik wilde het net wat specialer maken qua toppings. We hadden de standaard toppings, zoals stroop, suiker en citroensap met suiker en daarbij had ik ook:
– Gepocheerde abrikozen
Abrikozen, gehalveerd, 10 minuutjes gepocheerd met een scheutje water, vanillesuiker, rietsuiker en citroensap
– Peche melba met crème fraîche
Perziken in stukjes, 10 minuutjes gepocheerd met frambozen een scheutje water en rietsuiker
– Kersen met port
Kersen uit een pot 10 minuutjes gesudderd met een scheutje port, water en een kaneelstokje
– Chocoladesaus
Pure chocola gesmolten met een scheutje water
En verder had ik aardbeien, banaan, peer, vers geklopte slagroom, spekpannenkoeken en kaaspannenkoeken.
De appelpannenkoeken flambeerde ik met calvados.

De cider was lekker, een klein tinteltje en lekker fris.

 

Plaats een reactie