Uit eten bij Proeflokaal Bregje

Gisteren ben ik uit eten gegaan met twee vriendinnen van de middelbare school, Cindy en Martine. Altijd leuk om even bij te kletsen tijdens een hapje ,in onze drukke bestaan met werk, kindjes en wat daar allemaal bij komt. We hebben ons voorgenomen om elke keer aan het eind van een etentje een nieuwe date te plannen en dat werkt goed. Gisteren zijn we Proeflokaal Bregje gaan uitproberen in Den Haag. Deze nieuwe keten is opgericht door de dezelfde oprichters van de welbekende tapasrestaurants ‘La Cubanita’. Eten bij Bregje is echt spotgoedkoop, namelijk van maandag t/m woensdag 12,50 en van donderdag t/m zondag 14,50 voor een 3-gangenmenu en je hebt best veel keuze. Ik heb altijd wel mijn reserves als het eten zo goedkoop is, maar we waren toch benieuwd. Het is een erg mooie zaak, leuke inrichting en het was er ook superdruk. We konden in eerste instantie helaas niet buiten zitten, maar later op de avond konden we alsnog verkassen. Ik heb helaas geen foto’s gemaakt, volgende keer even aan denken.
Als voorgerecht had ik een flammkuchen met blauwe aderkaas, peer, pecannoten en balsamico-azijn. Erg lekker, het deeg was flinterdun en knapperig en de topping smaakte goed en was niet te dik in verhouding met het deeg. Als hoofdgerecht had ik twee  ossenhaas-spiesen. Er werd helaas niet gevraagd hoe gaar ik die wilde en ze waren ook aardig doorbakken, maar desalniettemin wel redelijk mals. Er had wel wat minder pepersaus op gemogen, want de spiesen zwommen er haast in. Erbij kreeg je frietjes met mayonaise en een salade. Als toetje had ik een crème brûlée, die lekker was, maar iets te zoet. Al met waren we het erover eens dat we prima hadden gegeten, vooral als je bedenkt wat je ervoor kwijt bent. We waren per persoon 19 euro kwijt met fooi erbij. Dat maakt betaald parkeren ook meteen minder erg.

Plaats een reactie