Vaderdochter etentje bij de Queen of Hearts in Zoetermeer

Gisteren ben ik gezellig met mijn vader uit eten geweest. Dat doen we toch te weinig! Het is echt gezellig om eens even rustig met zijn tweetjes een hapje te eten en te kletsen. Het weer was een beetje raar, maar al met al hebben we toch buiten kunnen zitten onder een grote parasol met terraswarmer en soms leek het even of we op een lekker warm terras op een vakantiebestemming zaten. We aten bij de Queen of hearts, een leuk eetcafe in Zoetermeer. Ik heb speciale gevoelens bij dit eetcafe omdat ik hier tijdens mijn middelbare schooltijd voor het eerst drankjes ging drinken met vriendinnen en er samen met mijn vriendin Annemiek voor het eerst zonder ouders uit eten ben geweest, wat voelden wij ons toen volwassen, en we weten nog steeds wat we toen hebben gegeten.
De Queen of hearts heeft een vaste menukaart met iets duurdere gerechten, maar nog steeds niet gek duur en je hebt er wisselende schotels. Ze koken met de seizoenen mee en daarom stonden er nu ook specials met asperges op het menu. Ik nam asperges met botersaus, gebakken zalm en frietjes en mijn vader zeewolf met pancetta en milde chilisaus, best avontuurlijk voor hem. Als toetje neem ik altijd een Brusselse wafel en die is volgens mij vers gemaakt, zo proeft hij tenminste. Mijn vader had een flensje gevuld met vanille-ijs en chocoladesaus. Al met al was het een heerlijke avond, of zoals mijn vader zegt een geweldige avond, en is het best laat geworden.
Mijn foto’s zijn niet top geworden, maar het is even voor het idee.

Plaats een reactie