Uit lunchen bij Ron Gastrobar Indonesia

Donderdag was het zo ver, Danjo en ik gingen uit lunchen bij Ron Gastrobar Indonesia. Ik wilde hier al heel lang heen en uiteindelijk heb ik het van Danjo gekregen voor mijn verjaardag. We hadden allebei een middagje vrij van werk en Danjo haalde me op en we reden naar Ouderkerk aan de Amstel, een leuk klein dorpje, maar een crime om te parkeren. Uiteindelijk lukte het ons om aan de andere kant van het water een (gratis) plekje te vinden. Aan de buitenkant van het oude pand verwacht je niet dat het restaurant zo ruim is opgezet. In het voorportaal word je verwelkomd met typische Indonesische muziek en de inrichting is heel sfeervol, met oude foto’s, bamboe elementen en houten tafeltjes. Om te beginnen kregen we een mandje met kroepoek en emping met een heerlijk bakje pindasaus geserveerd. De menukaart is in krant vorm opgesteld en daarvan mochten we een street food snack uitkiezen. Erg lastig, want het leek ons allemaal lekker. Uiteindelijk kozen we voor de taco met Balinese kip, Bangkokspread en kentjoerkokosmayonaise en de loempia met witvis gemarineerd in boemboe met kerriemayonaise. De snackjes kon je goed delen, van de taco kreeg je er twee en de loempia was in stukjes gesneden. Ze waren heerlijk, vol smaak, (verse) kruiden en lekkere sausjes. En daarbij plaatjes om te zien.

Hierna volgde de rijsttafel met 10 gerechtjes. We hadden sambal goreng ei, saté van kippendij met pindasaus, saté van geit met ketjapsaus, babi ketjap, rendang, sayur lodeh, atjar van komkommer, nasi goreng, seroendeng, pisang goreng en witte rijst. De saté kambing vonden we erg lekker. De rest van de gerechtjes waren ook lekker, maar niet heel verrassend en ja, ik ben dan toch best verwend door de heerlijke kookkunsten van mijn moeder, die toch moeilijk te overtreffen blijkt. Ik moet hierbij wel zeggen dat we een Groupon hadden en dat je bij een rijsttafel van de kaart misschien wel wat meer verrast wordt. Ten slotte kozen we een dessert uit wat wederom een moeilijke opgave was. Danjo twijfelde tussen de cendol, het favoriete kokosdrankje van mijn moeder en de exotische tiramisu. Hij ging uiteindelijk voor de tiramisu met o.a. kokos. Voor hem had de smaak wat meer uitgesproken mogen zijn. Ik ging voor de kue dadar, een favoriet snackje van Danjo, een groen kokospannenkoekje gevuld met palmsuiker en kokos, lauwwarm geserveerd en heerlijk. We sloten af met een cappuccino waarbij een stuk lekkere spekkoek werd geserveerd en, heel leuk, een glaasje spekkoeklikeur. We konden geen pap meer zeggen en die avond ging ik met mijn vriendin Bianca ook weer naar Toko Menteng in Wassenaar, een lekker Indonesië dagje dus.

Een gedachte over “Uit lunchen bij Ron Gastrobar Indonesia

Plaats een reactie