Cocktail party!

Zaterdag, lekker weekend!! Dit weekend hadden we overdag geen grote plannen, maar zaterdag hadden we wel een cocktail party bij onze vrienden, Kim en Jamie, samen met andere vrienden Erwin en Truida. Per stel maakten we één cocktail en twee hapjes. Ik was al van plan om een gerookt zalm rolletje te maken deze week, dus dat kwam goed uit. Voor het tweede hapje had ik geen inspiratie, maar Danjo had deze week weer rabarber gekocht en toen besloot ik een rabarbertaart te maken als zoet hapje, ook lekker bij cocktails. Voor de cocktail wilde ik meteen mijn eigen gebrouwen cider gebruiken en vond ik in ‘Home made Winter’ een recept voor een ciderdigestief.
We hadden na het eten afgesproken en onze kids sliepen bij Kim en Jamie, zodat wij lekker konden cocktailen. Erwin en Truida trapten af met hun Bahama Mama cocktail met Bacardi, Malibu, grenadine, sinaasappelsap, ananassap en ijsschilfers. Truida had flapjes gemaakt met spinazie en Parmezaanse kaas en met kip en abrikozen, erg lekker. Kim en Jamie hadden een watermeloen mojito gemaakt die erg verfrissend was en daarbij gemarineerde feta in olijfolie met kruiden en olijven en een gezonde chocoladetaart met o.a. avocado en courgette. Bij “gezond” gaan bij Danjo en mij altijd de alarmbellen rinkelen, omdat we eerder de ervaring hebben gehad dat het dan toch nét niet is, maar we moeten toegeven dat de taart erg lekker was. Lekker vochtig, zacht en niet te machtig.
Onze cocktail was wel erg sterk, dus we hebben nog even afgeblust met een tweede ronde Bahama Mama. We konden ook heerlijk in de tuin zitten met een knapperend haardvuurtje erbij, dus het was perfect en erg gezellig!

Plaats een reactie