Uit eten bij Pho in Rotterdam

Vrijdag ben ik met mijn lieve vriendinnetje Annemiek gaan eten in Rotterdam. Omdat ik daar al was, besloten we daar een hapje te eten voor de verandering. Vroeger kwamen we beiden veel vaker in Rotterdam, omdat Annemiek haar toenmalige vriendje er woonde en Danjo ook. Inmiddels is het gebied rondom het station aardig veranderd. We hadden gereserveerd bij Vietnamees restaurant Pho, vlakbij het station op de West-Kruiskade, vernoemd naar de bekende noedelsoep. We zijn beiden in Vietnam geweest, maar ondanks dat twijfelden we toch wat over de uitspraak, maar na even zoeken op internet blijkt dat “fuh” te zijn, tenminste, als de bron betrouwbaar is. De opzet van de kaart is wat onoverzichtelijk met plaatjes en strepen die naar de beschrijving leiden en geeft ook een beetje de indruk van een fastfood restaurant. De food kwam ook fast, maar het was van hoge kwaliteit. We begonnen met twee gestoomde buns met buikspek en dat was lekker! De buikspek was gegrild, krokant en goed op smaak en met de rauwkost, uitjes en wat zuur ertussen, perfect in balans. Daarna had An kip gemarineerd in citroengras en ik groenten met tofu in zwarte bonensaus. Beiden erg lekker! Toen hadden we nog best trek in iets, maar de toetjes trokken ons in eerste instantie niet zo aan. Na nog even te hebben nagedacht besloten we in ieder geval nog samen een huisgemaakte ijsthee te proberen met citroengras en munt en daarna bestelde ik weer de buns en nam er één mee naar huis voor Danjo en bestelde An tapiocapudding met taro en zoete aardappel, die lekker was. Al met al een heerlijk adresje voor vers Vietnamees eten. Ik wil hier zeker nog een keer de Pho proberen!

 

 

Plaats een reactie