Paasbrunch 2017

Vandaag heb ik een paasbrunch bij ons thuis georganiseerd voor onze ouders. Mijn vadertje kon er helaas niet bij zijn, omdat hij ziek is, maar we zijn in de middag nog bij hem langs gegaan met lekkere dingetjes.
Ik was al vroeg in de weer, omdat ik zelf brood wilde maken en met rijstijd heb je dan al snel wat uurtjes nodig. Gelukkig had ik al snel versterking van Phaedra die begon met het uitrollen van de fondant voor de paas cupcakes. Gewone cakejes belegd met fondant met uit het ei komende kuikentjes, gevonden op internet. Ondertussen maakte ik de cupcakes en was het deeg voor het brood aan het rijzen. Ik maakte verder fruitwater, een receptje van de Lidl met peer, komkommer en rozemarijn. Dat moest nog even koud staan, dus die kon weggezet worden. Ik had de dag tevoren rabarber gescoord waar ik compote mee maakte. Al met al had ik de ouders om 11.00u uitgenodigd, maar toen was ik nog niet klaar. Het was op zich alleen nog maar een kwestie van alles klaarzetten. De meiden hadden prachtige vlechtbroodjes gemaakt die goed waren gelukt. Verder had ik matzes met tuinkers en paascrackers met zaadjes. Als broodsoorten had ik wit en bruin brood, paasstol en brioche. Op het kaasplateau lag brie gevuld met truffelcrème, bieslookkaas en bleu d’Auvergne. Op het visplateau had ik gerookte zalm van de AH, die bekroond was met een beste product keurmerk. Het was de variant die na het roken op houtskool wordt gegrild, zodat hij een bruin korstje krijgt. Verder had ik bij de visboer paling gehaald, prijzig, maar goddelijk en vol van smaak. Op het vleeswarenplateau hadden we filet americain martino en fricandeau en entrecote rollade van de keurslager, allebei ook erg lekker. Verder had ik nog wat rauwkost, avocado, blauwe bessen en frambozen en als drankjes hadden we twee verse lekkere sapjes van de AH, Danjo maakte een yoghurt, mango, munt smoothie en uiteraard ook thee en koffie, barrista Phae verwende ons met lekkere cappucino’s. Ons eiergerecht waren uitgeholde afbakbroodjes gevuld met een groene asperge en uitgebakken bacon waar ik een eitje in brak en die ik 8 minuutjes bakte in de oven, erg geslaagd. Daarbij hadden we nog wat geverfde blauwe hard gekookte eitjes. Als warm hartig iets hadden we nog een saucijzenstaaf van de Lidl die ook erg lekker was. Al met al was het geslaagd en hebben we onze buikjes paasvol gegeten.

Plaats een reactie