Uit eten bij Dekxels in Den Haag

Vorige week ben ik met mijn vriendinnen Martine en Cindy uit eten geweest in Den Haag bij Dekxels. Een mooi restaurant op de Denneweg. We konden kiezen uit een tafeltje voorin het restaurant of achterin de serre. We besloten in de serre plaats te nemen, erg mooi en sfeervol ingericht, maar wel wat gehorig, we worden ook een dagje ouder en kunnen elkaar dan niet zo goed verstaan. Het menu bestaat uit verschillende gerechten van 10,50 of 14 euro en per persoon wordt aangeraden om twee a drie gerechten te bestellen. De keuken kan omschreven worden als Aziatisch/Midden-Oosters. Als je drie gerechten van 10,50 euro bestelt kan je een menu nemen van 33,50 en daar zit dan ook een dessert bij. Voor de gerechten van 14 euro komt er een supplement bij van 3,50.
Na lang twijfelen besloot ik te gaan voor de Indiase salade met masala, aubergine, papadum, cashewnoot en manchego, de lotusbroodjes met rendang padang, kokos, emping, pinda en zoetzure komkommer en de Thaise rode curry met cashewnoot, haricots verts, jasmijnrijst en Thaise basilicum. De salade was heerlijk, rijk gevuld en goed op smaak. Daarna kwamen de lotusbroodjes, ik hou altijd van gestoomde broodjes met een lekkere vulling. De rendang was aan de pittige kant en her en der zaten er vette of taaie stukken tussen, dat viel wat tegen. Ik moet zeggen dat ik na deze twee gerechten al best wat verzadigd was, als kleine eter zijnde. De curry heb ik dan ook niet helemaal opgegeten en was wel lekker, maar omdat ik niet meer zo’n trek had heeft die denk ik ook minder indruk op me gemaakt.
Ik besloot uiteindelijk niet meer voor een dessert te gaan. Cindy nam een cheesecake die een royale portie was en Martine een sticky rice pudding, allebei plaatjes om te zien en erg lekker. Als afsluiter namen we een gembertheetje.
Al met al een geslaagd avondje waarbij het restaurant ook rekening houdt met vegan en als je het van tevoren doorgeeft, ze zelfs de gerechten aanpassen met plantaardige producten.

 

Plaats een reactie