Banoffee feest; tompouces en makkelijke taart

Ik stuitte pas geleden op een recept voor banoffee tompouces in het boek ‘Home baked’ van Yvette van Boven. Ik heb nog nooit eerder een banoffee taart gemaakt, terwijl ik het wel een heerlijke combinatie vind, banaan en karamel. We hebben een keer een banoffee taart bij de Lidl gekocht en dat is trouwens ook een aanrader. Maar voor nu maakte ik de tompouces, erg makkelijk en heerlijk met vers gebakken knapperig bladerdeeg. Het maken van de karamel met een blikje gecondenseerde melk is ook erg makkelijk. Omdat ik nog best wat karamel over had, ging ik nog op zoek naar een receptje voor een andere banoffee taart en ik kwam een heerlijk recept tegen op jamiemagazine. Ook een makkelijk recept waar je een bodem maakt van digestivekoekjes met (pure) chocola, daaroverheen de karamel en dan de banaan en room. Ik raspte daar nog wat pure chocola overheen en smullen maar. We hebben dus in een paar dagen twee banoffeelekkernijen verorberd, heerlijk!

 

 

Plaats een reactie