Moederdag 2018

Dit jaar heb ik mijn moeder verrast op de zaterdag voor moederdag, omdat ik niet wist wat mij zelf te wachten stond voor moederdag. Ik had bedacht dat ik een moederdagdiner bij mijn moeder thuis zou voorbereiden. Voor een cocktail maakte ik rabarbersiroop, een makkelijk recept van Yvette van Boven, waarbij je een knalroze siroop krijgt, geweldig toch? Voor de cocktail deed ik een laagje siroop in een cocktailglas en vulde dat aan met gin en wat bruiswater. Lekker verfrissend, als hij goed koud is, een heerlijk zomerdrankje. Erbij had ik wat bladerdeegzoutjes met rozemarijn en zeezout.

Als voorgerecht had ik avocado gevuld met Hollandse garnalencocktail met toast, lekker retro. Als hoofdgerecht had ik iets waar ik mijn moeder heel blij mee maakte, namelijk witte asperges met ei en botersaus. Erbij had ik een mootje gegrilde zalm en als aardappelgarnituur aardappelpartjes in de schil met rozemarijn en kruiden. Nog nooit geprobeerd, maar zeker voor herhaling vatbaar. Als dessert had ik aardbeien, gemarineerd in balsamicoazijn met mascarpone, één van onze favoriete aardbeienrecepten. Het was een lekker dinertje en mijn moedertje was super verrast.

Voor mijn eigen moederdag mocht ik uitslapen en werd ik gewekt met veel (zelfgemaakte) cadeautjes en een ontbijtje op bed. We gingen de stad in, waar moederdagcadeautjes konden worden gemaakt, waaronder zeepjes en een parfummetje. Ik trakteerde mezelf nog op een nieuw kookboek van Vanesse Bolosier, de Creoolse keuken. We sloten af met een lunch bij Happy Italy.

Plaats een reactie