Weekendavonturen; rabarbercreaties, banaandadelsmoothie, tuinbonensoep en Baboesjka’s

Dit weekend zijn we weer flink bezig geweest in de keuken. Vrijdag ben ik begonnen met ons Baboesjkaproject, cakejes versierd als Baboesjka’s uit het verjaardagstaartenboek van Fiona Cairns. Het recept heb ik niet uitgewerkt op mijn site, omdat je wel een beetje gek moet zijn om het te maken. Vrijdag maakte ik samen met Ferran de limoencake die tot de volgende dag in de koelkast moest staan. Ik had nog een hele lading rabarber die ik verwerkte tot een rode vruchten rabarbercrumble als toetje, een flinke hoeveelheid rabarbersiroop omdat die wel erg lekker was en van de stengels die overbleven maakte ik een klein beetje compote.

Zaterdag pakte ik een vroeg lesje yoga en na afloop dronken Danjo en ik een lekkere smoothie. Eigenlijk moest het met amandelmelk, maar die hadden we niet koud gezet. Daarom maakte ik het met 500 ml volle melk, 2 rijpe bananen en 5 dadels. Eigenlijk moesten er nog bijenpollen in, maar die heb ik niet meer gekocht. Voor de lunch maakte ik een heerlijke tuinbonensoep waarbij de meiden me hielpen met het dubbel doppen van de bonen. De soep werd geserveerd met wat fijngemalen croutons met knoflookolie, verpulverde krokant gebakken pancetta, sjalotjes en munt. Daar werd de soep overheen geschept en opgediend met een dotje mascarpone met munt, heerlijk!

Zondag ontbeten we heerlijk in de zon op ons terras met de overgebleven krokant gebakken pancetta, zoete gebakken rivolo tomaatjes en spiegeleitjes. Na het ontbijt begon ik met de meiden met het verven van de Baboesjka’s. En het is best goed gelukt! Een fijn stukje kunst, haha. Omdat Ferran wat kriebel kreeg van de Baboesjkacake bakte ik samen met hem nog appelkaneelcupcakes zonder ei waar ik geen foto van heb gemaakt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Plaats een reactie