Tadaa, onze nieuwe keuken!

Zo, eindelijk is hij er, onze nieuwe keuken! Het was even kamperen in huis en achteraf denk je, hoe hebben we dat gedaan, maar het is me uiteindelijk meegevallen.
Eind februari zijn we begonnen met onze keuken. We wilden al jaren een nieuwe keuken, maar omdat het een verbouwing van de hele ruimte betekende, hebben we het steeds maar uitgesteld. Onze oude keuken was best mooi, maar de koelkast was erg klein en laag en ik had ook geen grote oven in de keuken, dus had een grote oven twee verdiepingen lager in de berging en vooral met verjaardagen was dat een work-out op zich.
Begin dit jaar begon Danjo met het slopen van onze wc, een lange smalle ruimte naast onze keuken. Onze vriend Lex had het idee geopperd om de wc naar voren te schuiven en op die manier het achterste deel van de wc bij de nieuwe keuken te betrekken en daarmee een mooie nis/corner te creëren. Eind februari begon Danjo met zijn vader echt en verkasten we de eettafel naar ons woonkamerniveau, lekker knus. Vooral toen Corona maakte dat we met zijn vijven thuis kwamen te zitten. In eerste instantie wilden we de hele oude keuken eruit laten halen via Marktplaats, maar toen de koper ons liet zitten was het eigenlijk wel fijn om ons kookeiland nog te hebben en “normaal” te kunnen koken. Danjo en zijn vader hebben al het voorwerk voor de installatie van de keuken gedaan en dat betekende muren wegbreken, muren bouwen, elektra, leidingen verleggen, ventilatie aanleggen, een verlaagd plafond maken en de vloer leggen. Eigenlijk is het best soepel gegaan, uitgezonderd dat we de plaatsing van de keuken een week hebben uitgesteld en in de laatste week een deadline hadden voor de stukadoor en de vloer deels nog gelegd moest worden toen de keuken al geplaatst werd.
Inmiddels staat de keuken, hoewel het nog niet helemaal af is en kan ik er alweer lekker mijn ei in kwijt, ik heb even wat in te halen. We zijn erop vooruit gegaan met een mooie hoge kast, combimagnetron die op zich al even groot is als mijn oude oven, een mooie grote brede oven, een grote koelkast en een quooker, ideaal. En we hebben zeeën van (kast)ruimte door de nis/corner.
Dus na deze drukke weken ben ik weer terug.

Voor:

Tijdens:

Na:

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Plaats een reactie