Lunchspecials; Aziatische omelet, halloumifrietjes en tramezzini

Inmiddels werken we alweer aardig wat weekjes thuis en hoewel het bij ons hectisch is geweest met de verbouwing van de keuken, is dat nu achter de rug en leef ik me weer lekker uit in de keuken. Omdat Danjo en ik samen thuis werken heb ik nu meer gelegenheid om lekkere lunches voor te bereiden.
Eén daarvan was een lekkere fusionlunch met een shiitakeomelet met een salade met een dressing met sojasaus en sesamolie. Dit recept is van Ching-He Huang.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een andere lunchspecial waren halloumifrietjes waarvan ik het recept voorbij zag komen op Smulweb en omdat ik nog halloumi had liggen was dat een spontane lunch. Het was erg lekker met een dipje van yoghurt en citroensap en honing. Erbij aten we pita’s en ik maakte er nog een geroosterde paprika-fetadip bij.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De derde lunchspecial waren tramezzini uit het boek “Ciao Bella”dat ik van mijn lieve collegaatje Annemieke heb gekregen. Het zijn Italiaanse sandwiches die in Venetië bij de borrel worden gegeten met een glas wijn. Ik heb ze voor de lunch gemaakt, maar wel met een glas wijn. Ik maakte er één met Franse mayo, ham en artisjokken en één met gewone mayo, tonijn, kappertjes en gekookt ei.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

Plaats een reactie